Psychologia biznesu


Wiedza psychologiczna związana ze stosowaniem prawa funkcjonowania procesów poznawczych na różnych poziomach przekształcania informacji, percepcji, prawa opracowane w teoriach pamięci, kategoryzacja czy myślenie  okazują się być bardzo cenne dla skutecznego rozwijania biznesu w dziedzinie gospodarczej. Korzyścią z zastosowania procesów poznawczych w biznesie po za oszczędnościami ekonomicznymi jest również możliwość dotarcia jednocześnie do wszystkich ludzi bez kategoryzacji na grupy docelowe.

Psychologia  odgrywa olbrzymią rolę w marketingowych zabiegach kryjących się pod nazwami :

  • Neuromarketing – zdobywanie umysłu klienta
  • Neurobranding – spójne i ciekawe kreowanie marki tak by nikt się jej nie oparł
  • Neurowriting – opowiadanie poruszających historii skłaniających do zakupu
  • Neurodesign – projektowanie skutecznej komunikacji sensorycznej
  • Neurolingwistyka – odkrywanie wpływu gramatycznych form wyrazów na wyobraźnie odbiorców
  • Psychologia kolorów zajmuje się badaniem tego, jak kolory wpływają na człowieka.

Essence Group wprowadzi Cię w wymienione mechanizmy zachowania konsumentów na rynku, kształtowane w dużym stopniu przez komunikację marketingową oraz jej instrumenty i kanały informowania, które wykorzystasz w swojej działalności.